Početna | Mapa sajta

  • SRB
  • |
  • ENG
  • CryoGas d.o.o. path Početna path Naša ponuda path Tečna goriva


  • CNG - Metan
  • TNG
  • Tehnički gasovi
  • Tečna goriva
  • Inženjering
  • Taxi kartice
  • Tečna goriva

    Na lokacijama u Beogradu, Subotici i Zaječaru, u ponudi imamo Evro dizel 5 i Bezolovni motorni benzin sa visokim kvalitetom po evropskim standardima.

    Evro 5 standard

    Evropski standardi za emisiju definišu prihvatljive granice emisije izduvnih gasova novih vozila za prodaju u državama članicama EU. Emisioni standardi definisani su nizom direktiva Evropske unije postepenim uvođenjem sve strožijih pravila.

    Trenutno, emisija azotnih oksida (NOx), ugljovodonika (THC), nemetanskih ugljovodonika (NMHC), ugljen-monoksida (CO) i čestice partikulata (PM) regulisane su za većinu tipova vozila, uključujući: automobile, kamione, vozove, traktore i slične mašine, barže ali ne i za pomorske brodove i avione. Za svaki tip vozila primenjuje se drugačiji standard. Propisi su definisani testovima u standardnim uslovima rada motora. Vozila koja nisu po standardu ne mogu se prodavati u EU, ali se propis ne primenjuje na vozila koja koja su već u upotrebi. Novi modeli moraju da ispune trenutne ali i planirane standarde, ali stariji modeli, ako se još uvek kontinuirano proizvode, mogu biti ponuđeni pa starim standardima koji su važili u prenutku kreiranja tih modela.

    Bezolovni motorni benzin

    Bezolovni benzin je vrsta goriva u koji nije dodavano olovo kao sredstvo za anti-knock rad motora. Kao produkt sagorevanja u motoru ovakvo gorivo ne odaje otrovna isparenja kao što je slučaj sa gorivima sa olovom.

    U ranim danima automobilizma, u prvoj polovini dvadesetog veka, vozači su često posle pređenih nekoliko hiljada kilometara osećali nesipravan rad motora karakterisan kao „kuckanje”. Utvrđeno je da „kuckanje” nastaje kao posledica taloženja karbonskih ostataka u cilindrima. Taj ugljen ostaje užaren i kao takav prerano pali smesu, pre nego što se ventili potpuno zatvore. Takvo pred-paljenje izazivalo je „kuckanje” motora. Hemičari su istraživanjem utvrdili da se dodavanjem malih količina olova gorivo sagori bez ostataka pa je tako problem rešen. To je takođe značilo da vozila proizvode daleko manje dima i isparenja. Ali tokom narednih nekoliko decenija nus pojava ovako rešenog problema je bilo povećanje količine olova u atmosferi, posebno u gradovima, gde je koncentracija postala rizična po oštećenja nervnog sistema novorođenčadi.

    Vlade širom sveta zabranile su dodavanje olova u benzin pa su naftne kompanije počele da prodaju bezolovni benzin. Međutim, to ne znači povratak problema sa predpaljenjem. Prvo, zato što se gorivu danas dodaje druga supstanca zvana Aromatic hydrocarbons, a kao drugo, zato što su proizvođači automobila razvili ekonomičnije motore sa boljim sagorevanjem. Istovremeno, vlade uvode novu regulativu o emisiji štetnih gasova za vozila pa su i proizvođači bili primorani da uvedu sisteme za umanjenje izduvnih gasova tako da je kvalitet vazduha u gradovima manje ugrožen.


    Tečna goriva